Subject: FW: Õhuliini projekteerimistingimused
From: "Tiit Harjak" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 27 Mar 2025 17:21:22 +0200

Tere,
palun registreerida mulle täitmiseks.

Parimat,

Tiit

From: Andres Sõnajalg <[email-masked]>
Sent: Thursday, March 27, 2025 12:39 PM
To: Tiit Harjak <[email-masked]>
Subject: FW: Õhuliini projekteerimistingimused

Tere Tiit,

Saadan projekteerimise dokumendid Audru Tuulepark OÜ-le kuuluva 110 kV
õhuliini ristumiseks Tallinn-Pärnu riigimaanteega. Nagu eile oli jutuks on
need juba 2020.a. lõpust, kuid Eleringi tolleaegse vastuseisu tõttu jäi
teiega asi venima. Nüüdseks on see teema Eleringiga ammu positiivselt
lahenenud, õhuliin täies mahus üle antud ja IKÕ-d seatud (v.a.
Transpordiameti teederistumiste osas).

Valmis on tollest ajast ka IKÕ leping, mis mh reguleerib ka Audru TP OÜ
kohustust hilisemas etapis teile vajalikul ajal liini osalist
ümberttõstmist kui Via-Baltika ehitus seda eeldab.

Samaaegselt saame ka Transpordiameti soovitud teelaienduse alla jääva
kinnistuosa omanditeemaga tegeleda.

Rõhutan siinjuures, et antud juhul on tegemist mõlemapoolselt olulise
avaliku huviga, mis vajavad viivituseta lahendust.

Meeldivale koostööle lootma jäädes!

Lugupidamisega

Andres Sõnajalg

Audru Tuulepark OÜ

Juahtuse liige

+3725035325

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.eleon.ee/> www.eleon.ee

smart@wind

From: Valdur Viiklepp <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, March 25, 2025 9:14 AM
To: Andres Sõnajalg <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Õhuliini projekteerimistingimused

Tere

Edastan kirjavahetuse, kus viimast seisu kõige paremini kirjeldatud on.
Lisaks ka projekt ja endise maanteeametiga kokkulepped.

Rohkem dokumente ei leidnud.

Toomase poeg tegeleb ka mastide ja liinidega, siin kontaktid:

AS Connecto Eesti

Tuisu 19

11314 Tallinn

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+372 5029 665

 <http://www.connecto.ee/> www.connecto.ee

Tervitades

Valdur

Kontakt Andres Sõnajalg (<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >)
kirjutas kuupäeval T, 10. november 2020 kell 12:47:

Tere,

Tänan,

1.	Maanteeameti projekteerimistingimuste kooskõlastamise tingimused
on saadetud Maanteemaetist ka meile, selle kohaselt on Maanteeamet andnud
omapoolse nõusoleku alljärgnevalt:

p.4: „Olemasoleva, Pärnu maakonna teemaplaneeringu „Harku-Lihula-Sindi
330/110 kV elektriliini trassi asukoha määramine" kohaselt lammutamisele
kuuluva õhuliini taas kasutusele võtmist saab Maanteeamet aktsepteerida
vaid ajutisena kuni Via Baltica Pärnu suure ümbersõidu realiseerima
asumiseni ja juhul kui on tagatud, et õhuliin teisaldatakse selle omaniku
kulul Maanteeameti poolt määratud tähtajaks. Vastav leping peab olema
sõlmitud enne projekteerimistingimuste objektiks olevale õhuliinile
ehitusloa andmist. Selline tingimus tuleb sätestada
projekteerimistingimustes.“

Sellega on Maanteeametiga projekteerimistingimuste küsimus lahendatud ja
Audru Tuulepark OÜ jätkab initisatiivi viivitusteta vastava IKÕ lepingu
sõlmimiseks, milles vastavad sätted reguleeritud. IKÕ lepingu projekt on
notari poolt juba mõni aeg tagasi edastatud Maanteeameti õigusosakonna
poolt täiendades. Nad soovisid esmalt väljastada proj.tingimuste
kooskõlastuse ja seejärel asuda sõlmima IKÕ lepingut.

Arusaadavalt toob Maanteemaet välja informatiivselt ka Eleringi seisukoha,
kuid Maanteameti on toonud eelnevalt oma erineva seisukoha antud
küsimuses. Eleringi seisukoht on seadusevastane, koormab nii maaomanikke
kui Audru Tuulepark OÜ-d ebaproportsionaalselt. Liinilõigu küsimus on
Audru Tuulepark OÜ poolt omandikaitse hagiga tsiviilkohtus vaidlustatud,
mis on võetud menetlusse, millele on kohus oma esialgse hinnangu juba
andnud keelates abi tagamise korras igasuguse lõhkumise või lammutuamise
ja prügimäele vedamise ning millele loodame jätkuvasti leida rahuldava
kompromisslahenduse või äärmisel juhul jõuda jõustunud kohtulahendini. See
aga ei saa takistada ülejäänud liini välja ehitamist vastavalt
projekteerimistingimuste alusel koostatavale ehitusprojektile.

2.	Tanni kinnistu omanike meelestatus oli nii arendajale kui ka
vallavalitsuse juhtkannale teada, samas ei saa see seaduse sätetele mitte
tuginev põhjendamata arvamuse avaldus takistada liinitrassile
projekteerimistingimusi väljastamast. On sotsiaalselt vastutustundetu
väita destruktiivselt, et ühe maaomanikku ei huvita liinivaldaja
objektiivsed vajadused, kes tegeleb antud projektiga otseselt
klimmaneutraalsuse saavutamisele panustamisega, mis on nii riiklikult kui
globaalselt avalikes huvides.

Peale selle annan teada, et viimasel kohtumisel Tanni omanikuga oli
küsimus mitte liini lubamises selleks määratud uude asukohta vaid
talumistasu suuruses ja nende nõue oli, et teiste maaomanikega peavad
olema IKÕ lepingu enne sõlmitud.

Loodame jätkuvasti, et saavutame Tanni omanikega mõistliku kokkuleppe ning
püüame vältida olukorda, milles oleksime sunnitud rakendama
Asjaõigusseaduse § 158 toodud menetluslikke õigusi. Faktiliselt puuduvad
alternatiivid antud kinnistust liiniga mööda minekuks ning Audru Tuulepark
OÜ on heauskselt kokku leppinud kõigi naaberkinnistutega seda Tanni
omaniku soovitud trassikoridori kasutada Eleringi uue liini taga raba
poolt nii et kaitsevööndid kattuvad. Vastava lahenduse on ka Elering
kooskõlastanud.

Olen veendunud, et projekteerimistinigmuste väljastamine Audru Tuulepark
OÜ liinitrassile aitab kaasa Tanni kinnistu osas paremate eelduste
loomisel mõistliku kokkuleppe saavutamiseks.

Lugupidamisega

Andres Sõnajalg

Audru Tuulepark OÜ

Juhatuse liige

+3725035325

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.eleon.ee <http://www.eleon.ee/>

a
smart@wind

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, November 10, 2020 12:07 PM
To: Andres Sõnajalg <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: 'Valdur Viiklepp' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Õhuliini projekteerimistingimused

Tere

Saadan Maanteeameti seisukohad ja Tanni kinnistu omanike arvamuse.

Parimaga

Piret Kallas

Planeerimisspetsialist

Tori Vallavalitsus

+372 442 0330

+372 5198 4663

www.torivald.ee <http://www.torivald.ee>

www.facebook.com/torivallateataja
<http://www.facebook.com/torivallateataja>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.